torsdag, juli 16, 2015

Sommerens nye dejlige kartofler kan så meget



Der er bare noget med nogle af os danskere og nye kartofler. Jeg synes at almindelige kogte kartofler er noget af det mest triste, men jeg er simpelthen VILD med nye kartofler, som lige er blevet hevet op af jorden. Den cremede, milde smag med hver bid der smelter på tungen, det er altså bare så godt :-)

De nye kartofler kan varieres i det uendelige. Kogte helt enkelt med en klat smør og klippet dild eller purløg. Kold traditionel kartoffelsalat med creme fraische dressing. Eller måske det aller bedste - kartoffelmad på godt rugbrød - muuuuums



Planlægning
I sommerperioden har jeg næsten altid en portion kogte kartofler stående i køleskabet, så kan en lækker kartoffelret være klar på under 10 min. Ret praktisk hvis der dukker uventede gæster op, som bliver og spiser med eller en god måde at tage stresset af en planlagt gæstemiddag. En af mine favoritter som fungerer rigtig godt som tilbehør til næsten hvad som helst, er kolde kartofler med hakket persille, høvlet parmesan og en dressing rørt sammen af citronsaft, olie, salt og peber.



God fornøjelse
Line & Marianne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar